I'm gonna make it by any means, I have a pocket full of dreams

Då var det bestämt! Den 29 november packar jag mina väskor och flyttar tvärsöver Atlanten för att bosätta mig i USA. Jag ska vara au pair i en familj som bor i New Orleans, Louisiana. Familjen består av mamma Allison, pappa Tom, treåriga Willa och lilla Henry som bara är några månader samt familjens hund Aidan. Jag blev matchad med dem i söndags och har alltså pratat, tänkt och känt efter i nästan en vecka innan jag bestämde mig för att tacka ja. Nu känns allting toppen, jag är så excited och jag hoppas verkligen att mitt år i staterna blir allt det jag vill och önskar!



Det är ett stort steg att välja att lämna allting här hemma för ett helt år, att komma till en plats där du inte känner någon, där vardagen och livet ser helt annorlunda ut jämfört med vad du är van vid. Jag har länge funderat fram och tillbaka och försökt komma fram till om detta är något för mig eller inte. Eftersom jag känner att det skulle vara en otroligt rolig, spännande och givande upplevelse så har jag bestämt mig för att I'll knever know unless I try it. Jag hoppas och tror att detta kommer bli något otroligt positivt för mig och skulle något mot förmodan gå fel så vill jag tro att jag känner mig själv tillräckligt bra för att kunna hantera det också.

Så nu läser jag au pair-bloggar, uppdaterar au pair-grupperna på facebook stup i kvarten och ska spendera min lördag med att inhandla och läsa Lonely Planets reseguide över New Orleans. Jag tror att mina sista två månader i Sverige kommer att gå fort!

Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0