You'll never know what heaven means until you've been down to New Orleans

Ligger nerbäddad i min säng tillsammans med datorn och tittar på Criminal Minds medan jag skriver en lista på saker som behövs inhandlas. Precis som när jag flyttade till London har jag även denna gång lyckats packa med mig helt fel kläder. Jag och Deranne var iväg en sväng i eftermiddags till Old Navy och Target (två stora butikskedjor här i USA) för lite basplaggsshopping men de närmaste veckorna måste jag nog göra en uppdatering av garderoben.

Imorgon är det måndag och min första riktiga arbetsdag. Jag är nervös och väldigt tacksam över att Deranne ska stanna här ända tills på onsdag och hjälpa mig med rutinerna. Willa är en väldigt viljestark och envis treåring och en fyramånadersbaby som Henry behöver nästan ständig uppmärksamhet så jag hoppas verkligen att jag har tålamodet och självförtroendet att tackla dem båda. Förhoppningsvis tittar jag tillbaka på den här kvällen om en månad och tänker "äh, det var ju inte så mycket att oroa sig för".

Nu blir det snart sovdags. Det är svårt att beskriva hur utmattad man känner sig efter bara en dag med ett språk som inte är ens modersmål, vägar och gatskyltar som ser helt annorlunda ut, ovana dofter och ljud och inte en människa inom räckhåll som man har känt längre än tre dagar. Men än så länge verkar det som att jag har gjort helt rätt matchning och jag kunde inte önska mig en bättre värdfamilj.


Postat av: Leif Blomkvist

För mycket svensk vår- och höstgarderob låter det som. Mkt "översköljande" nya intryck förstår jag. Spännande och jobbig första tid kan jag tänka mig. Treåringar brukar veta vad de vill - det gjorde bla du.

2010-12-06 @ 08:28:35
Postat av: Ewa

Det kommer säkert att bli hur bra som helst, men självklart tar det lite tid att lära känna allt och alla, och att hitta rutiner. Det är en stor omställning för både dig och barnen. Är säker på att du om en tid kommer att känna precis så som du beskriver.

2010-12-06 @ 18:17:11
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0