Just a dream, just an ordinary dream

Nu är det sista kvällen här i McComb. Imorgon på eftermiddagen beger vi oss tillbaka till New Orleans. Det har varit helt fantastiska dagar här och jag är från och med nu väldigt positivt inställd till den amerikanska julen!

Imorgon är det även den 29 december, vilket betyder att det är exakt en månad sen jag lämnade Sverige. Den här månaden har sprungit förbi och trots det så känns det helt galet längesen jag sa hejdå till mamma, pappa och Caroline på Kastrup. Det är väl så det känns när man bryter upp och skapar sig ett helt nytt liv antar jag.

Så vad har jag gjort den här månaden egentligen?
Well, jag har...
... sammanlagt varit i fyra olika delstater (New York, Connecticut, Louisiana och Mississippi)
... bott på hotell med andra au pairer från hela världen och haft lektioner och druckit alldeles för mycket coca cola.
... åkt en guidad tur genom NYC.
... fått ett nytt hem!
... åkt och gått tusen runder i New Orleans och lekt turist.
... festat på Bourbon Street.
... firat riktig amerikansk jul med allt som hör till.
... ätit typiskt amerikanska maträtter (sweet potato casserole, mac and cheese, pecan pie, butterschoth pie, christmas turkey, peanutbutter and jelly sandwich)
... ätit maträtter typiska för södern (gumbo, etoufee, corn bread dressing, fried turkey, chicken fricassee)
... åkt New Orleans kända streetcar.
... träffat hur mycket nytt folk som helst och hittat människor jag redan har svårt att se mig själv leva utan.


Postat av: Leif Blomkvist

Det är verkligen otroligt vad du hunnit med på denna månad. Blir faktiskt lite "avis" även om en viss trötthet ger sig till känna när jag fantiserar om mig själv i samma situation. Jag skulle nog behövt semester tror jag.

2011-01-01 @ 23:16:31
Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0