I would be a fool to miss this magic view, starin' at the ceiling next to you

Jag har haft en så himla fin julhelg här i McComb och vi drar ut på det genom att inte åka hem förän på onsdag eftermiddag. Dagarna består av mat, lek, film, läsning, prat och skratt. Vi går alla runt i våra mjukiskläder och tar oss endast ut när vi känner att matförrådet börjar tryta (vilket det i all ärlighet egentligen inte gör...)

Jag känner att jag borde ge just maten ett eget stycke för jag tror aldrig att jag, inom loppet av tre dagar, har provat så mycket nya maträtter som jag har gjort den här julen. Det har varit tre olika sorters turkey, butterscotch pie, dressing (nej, inte sån man har på salladen utan nån sorts grönaktig gratäng), sweet potato casserole with praline topping (smakar nästan som mjuk pepparkaka) och så vidare, och så vidare... Det är så himla kul att sitta och försöka förklara de svenska mattraditionerna och få chockerade "whaaaat?" till svar samtidigt som de är alldeles förskräckta över att jag aldrig har smakat pecan pie förut.

Jim, Allisons pappa, och jag har spenderat timmar med att diskutera litteratur och jag har numera fri tillgång till hans underbara bibliotek. Han har alla klassiker i äkta skinnband och världens mest bekväma skinnfåtölj där jag har suttit nerskjunken och läst Adventures of Tom Sayer av Mark Twain. Deranne pysslar om mig på alla sätt och vis (ingen i familjen äter youghurt men ändå är kylen alltid full av det eftersom hon vet att jag äter det både till frukost, lunch och middag om jag får) och Kris, Mimis man, proppar mig full med fakta och roliga historier om New Orleans och Louisiana.

Mimi och Kris barn, Conely och Charles, älskar mig och vill hela tiden leka, läsa och mysa. Det har varit bra för Willa att se mig leka med andra barn för jag känner att det gör att hon slappnar av runt mig på ett nytt sätt. Det är så himla skönt att kunna sitta med alla barnen i soffan och bara slötitta på en film och mysa. Med sju vuxna, fyra barn och en (stor!) hund blir det ganska crowded trots storleken på det här huset (!!) men det är faktiskt så en jul ska vara; mycket folk, mycket mat och en hel massa skratt och kärlek.



Innan du kommenterar:
- Jag måste godkänna alla kommentarer.
- Onödiga kommentarer publiceras inte.
- Det gör inte heller reklam eller spam.




Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-mail

Din blogg eller hemsida

Kommentar

Trackback
RSS 2.0